The characteristics of the activity generated in a forum type informatics setting
DOI:
https://doi.org/10.54343/reiec.v4i3.42Keywords:
new pedagogical approaches, implementation and systems for the innovative use of technology in higher education, virtual forums, the theory of activity, the social construction of knowledge, processes of interaction in processes of teaching/learningAbstract
This research (Trujillo, 2004) analyses situations of exchange of arguments, questions, synthesis and other types ofcontribution within an instrument that has a "forum" type design used in a partial distance / partial face-to-face course onBioclimatic Architecture. The objective was to identify and understand didactic aspects that should be used in a forumtype technological mediation so that a group of students could interact with the purpose of constructing a significantknowledge with respect to a learning object.The results showed that at the beginning of the forum, the questions asked were essentially of an explorative nature inorder to determine what the exact objective was. By the end more historical feedback was being received and there wasmore verification and relating of the different interventions. Interventions on regulation predominated, mainly betweenteacher and students, and to a much lesser extent between the students themselves. It was also shown that the processesof student interaction were very teacher-orientated and essentially tended to respond to the proposals guided by theteacher intervention. However, there were plenty of contributions that were indirectly stimulated by the otherinterventions.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 John Antonio Trujillo Vargas, Neus Sanmartí
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Derechos de autor Revista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
Todo el trabajo debe ser original e inédito. La presentación de un artículo para publicación implica que el autor ha dado su consentimiento para que el artículo se reproduzca en cualquier momento y en cualquier forma que la Revista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias considere apropiada. Los artículos son responsabilidad exclusiva de los autores y no necesariamente representan la opinión de la revista, ni de su editor. La recepción de un artículo no implicará ningún compromiso de la Revista Electrónica de Investigación en Educación en Ciencias para su publicación. Sin embargo, de ser aceptado los autores cederán sus derechos patrimoniales a la Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires para los fines pertinentes de reproducción, edición, distribución, exhibición y comunicación en Argentina y fuera de este país por medios impresos, electrónicos, CD ROM, Internet o cualquier otro medio conocido o por conocer. Los asuntos legales que puedan surgir luego de la publicación de los materiales en la revista son responsabilidad total de los autores. Cualquier artículo de esta revista se puede usar y citar siempre que se haga referencia a él correctamente.